Ebben a cikkben 10 olyan szuper élelmiszert gyűjtöttem össze, amelyek azon emberek számára lesz hasznos, akik szeretnének gondoskodni a testükről vagy legalábbis úgy döntöttek, hogy elkezdenek figyelmet szentelni, hogy mit fogyasztanak. Ezeket az ételeket könnyedén illesztheted be a mindennapjaidba, számtalan tápanyagot, egészséges zsírt tartalmaznak és számtalan betegség kialakulását képesek csökkenteni.

Emlékszem a saját életmódváltásom történetére, amikor olyan élelmiszerekkel ismerkedtem meg, amelyekről korábban nem is halottam. Tisztában vagyok vele, hogy az életmódváltás nem egyszerű, és érdemes fokozatosan elkezdeni. Ma már azonban örömmel mondhatom, hogy hálás vagyok, hogy megismerkedtem a reform konyhával és döbbenetes dolog, hogy már csak a táplálkozás átformálásával mennyi mindent elérhetünk.

1. Zöld tea

A zöld teát nemrég kezdtem el fogyasztani, miután megismertem rendkívül előnyös egészségügyi hatásait. Bizonyítottan csökkenti ugyanis a cukorbetegség és az Alzheimer-kór kockázatát, csökkenti a koleszterin szintet és javítja az anyagcserét.

Ezen túlmenően a rendszeres zöld tea fogyasztás jó a vérnyomásra, csökkenti a szívbetegség kockázatát és az egyik legjobb vírus elleni szer.

Természetesen ezen előnyöket csak akkor tudjuk élvezni, ha naponta minimum 2-3 csészével elfogyasztunk. A zöld tea egyébként szintén tartalmaz koffeint, de közel sem annyit, mint a kávé.

2. Kókuszolaj

Na hát amióta megismertem, csak ezt használom. Mindig is rettenetesnek tekintettem azt a töménytelen mennyiségű étolajat, ami az ételek elkészítéséhez kellett. Jó elsődlegesen próbáltam oliva olajra váltani, utána pedig jött a kókuszolaj.

A kókuszolaj egyébként szintén javítja a vér koleszterinszintjét, csökkenti a szívbetegség kockázatát. Ezenkívül szintén javítja az anyagcserét és csökkenti az éhségérzetet is. Mellesleg nem tudom ti hogy vagytok vele, de minden valahogy finomabb tőle, nem? Vagy csak én vagyok remek szakács 🙂

3. Avokádó

Személy szerint utálom az ízét és az állagát is….önmagában. De ha más élelmiszerrel kombinálom, már nem is annyira rettenetes. Teljes értékű tápanyagokkal és egészséges zsírokkal van tele. Javítja a látást és csökkenti a bizonyos típusú rákos megbetegedések kialakulásának lehetőségét.

Ezenkívül segíti a fogyást, a szexuális életet és termékenységet, valamint az agyműködést is támogatja.

4. Áfonya

Az egyik legnagyobb előnye, hogy javítja a memóriánkat. Ezenkívül pedig magas antioxidánsokkal, rostokkal és C vitaminnal rendelkezik.

5. Mandula

A mandula tipikusan a szuper ételek közé sorolandó, az egészséges zsírtartalma miatt. Úgy tartják, hogy azok az emberek, akik gyakrabban esznek dióféléket, tovább élnek, mint azok, akik nem.

A B6 és E vitamin a két legfontosabb, amit a mandula tartalmaz, ami hozzájárul a szív egészségének fenntartásához. Ezenkívül remek fehérje forrás, így a testépítők körében is népszerű.

6. Lazac

Mutass nekem egy személyi edzőt, aki nem javasolja a lazacot a diéta részeként. Bizonyára ez eltart egy kis ideig.

A lazac magas Omega-3 tartalma javítja az agy és idegrendszer működését és javítja az anyagcserét.Ezenkívül szintén remek fehérjeforrásról beszélünk, amely segít az izomépítésben és a szövetek regenerálódásában.

7. Chia mag

A chia mag hasonlóan a listán szereplő többi ételhez ugyanolyan pozitív tulajdonságokkal rendelkezik, mint az Omega-3 , a fehérjék, ásványi anyagok, antioxidánsok.

Így tehát ez is remek választás lehet, ha egészséges életmódot követsz.

8. Spenót

A spenót egyike azoknak az élelmiszereknek, amelyek egyszerűen több tápanyagot tartalmaznak, mint bármely más ételek. Beleértve az A, D, K, és E vitaminokat, az Omega-3-at és a tonnányi antioxidánst.

Erősíti a csontokat, semlegesíti a szervezetünket a túlzott savtermeléstől.

9. Lencse

És nem csak újévkor, hogy sok pénzünk legyen. Magas fehérjetartalma miatt népszerű, ráadásul lassan lebomló fehérje, amely tovább biztosítja neked a teltségérzetet. Ezenkívül magas vas,kalcium és cink tartalmáról is ismert.

10. Bab

A bab sokféle fajtában és méretben létezik. Azonban egy biztos, hogy remek választás, hiszen hihetetlen magas a rost és fehérjetartalmuk. Segítik megakadályozni a cukorbetegség és bizonyos rákos megbetegedések kialakulását.

Íme 10 szuper élelmiszer, amelyet igenis érdemes beépíteni az életedbe. Te melyiket fogod az étrendedbe csempészni? Írd meg a hozzászólásokba!

Forrás: Life Advisor