A Daimler nem csak a személygépjárművekben, de a kamionokban és a buszokban is meglátta az elektromos jövőt. Legutóbbi szegmensben az első nagy lépéseként a német cég bemutatta az első tisztán elektromos buszát, a Mercedes-Benz eCitarót.

Ráadásul a Mercedesnél nem érték be annyival, hogy kivették a dízelmotort és betuszkoltak a helyére egy elektromos rendszert, ami éppen elég valamire, hanem komoly változtatásokkal, ésszerű módon dologoztak.

Mindkét tengelyre jutott egy-egy elektromos motor, amelyeket a busz hátuljába és a tetejébe rejtett akkumulátorok szolgálnak ki árammal. A tíz modulra osztott csomag összesen 243 kWh-ányi kapacitást képes magába foglalni. Az alábbi ábrán négy modul került hátra, illetve kettő a tetőre – de ide igény szerint akár hatot is fel tudnak pakolni.

Ezzel a hajtáslánccal a busz akár 150 kilométer megtételére is képes egy feltöltésből nyáron, míg ideális körülmények között a Mercedes szerint akár 250 kilométer is lehet a hatósugár.

A töltést egyelőre csak Combo 2-es csatlakozón keresztül lehet megoldani, de a németek már dolgoznak egy olyan rendszeren is, amivel a tetőn keresztül „lophatná” az áramot az eCitaro.

A Mercedes első elektromos buszát már az idei év végén elkezdenék gyártani, amire kiváló motiváció, hogy a Daimler szerint már most sorban állnak az eCitaro megrendelői.

Emellett azt is elárulták, hogy dolgoznak a szilárdtest akkumulátorokon is, amelyek energiasűrűségének köszönhetően akár 400 kWh-ásra is bővíthetnék ennek a busznak a kapcitását. Persze ez a technológia nem csak az elektromos buszok, de minden elektromos jármű jövőjét komolyan befolyásolhatja. Éppen ezért fejleszti ugyanezt a technológiát többek között a BMW és a Toyota is, sőt. A Fisker Automotive laborjában elvileg már működő prototípusai is vannak egy ilyen akkumulátorcsomagnak.

Forrás: ZöldAutók