Utoljára 2016-ban láttunk érdemi frissítést az eddig egyetlen tisztán elektromos BMW-nél, amikor a német márka bevezette a 94 Ah-ás akkumulátoropciót az i3-ban. Ezzel 33 kWh-ára ugrott a villany-BMW kapacitása, amit azóta is 300 kilométeres hatótávval hirdetnek.

A német BimmerToday értesülései szerint azonban hamarosan változhat az i3 kapacitása. A lap információi szerint a BMW arra készül, hogy bevezessen egy 120 Ah-ás változatot is, amelynek az NEDC ciklusban mérve már 350 kilométer körül alakulna a hatótávja.

Ezzel a csomaggal a BMW villanyosa már 42 kWh-ás kapacitással büszkélkedne. Az NEDC mérési szabvány kissé szúrja a szemünk, hiszen az autógyártók már a sokkal pontosabb WLTP-vel mérnek, így ha 350 kilométert nem is, de 280-300-at biztosan képes lesz megtenni az elektromos BMW városi környezetben.

A hír szerint a márka még idén tökéletesítheti az új akkumulátorcsomagot, aminek a gyártását akár a jövő év elején is megkezdhetik. Éppen időben, hiszen 2020-ban már az új tisztán elektromos BMW, az iX3 érkezésére számítunk.

Forrás: ZöldAutók