A mai rohanó világunkban szinte lehetetlen, hogy ne legyen stresszes időszak az életünkben. Annak ellenére, hogy bizonyos mennyiségű stressz szükséges és hasznos is a mindennapok során, amikor a stressz már negatívvá válik, szintén negatív hatással lehet az életünkre is. A túl sok stressz szorongáshoz, depresszióhoz, magas vérnyomáshoz és sok más nem kívánt mellékhatást hordozhat magával.

Sajnos egyre többen vannak, akik a stressz hatásait vényköteles gyógyszerekkel, mint Xanax próbálják kordában tartani. Bár nyilvánvalóan az ígért hatást elérik, drágák és bizony hosszú távon súlyos következményekkel járnak. Ilyen például a függőség, a nem megfelelő fejlődési mechanizmusok kialakulása, amely egyszerűen nem teszi lehetővé, hogy képesek legyünk ezek nélkül a gyógyszerek nélkül élni.

Szerencsére vannak olyan alternatív lehetőségek, amelyek segíthetnek nekünk. A természetes gyógymódok sokkal kevésbé kívánatos mellékhatásokkal rendelkeznek. Segítenek a stresszkezelés stratégiáink fejlesztésében is.

Nézzük meg a 3 legnépszerűbb alternatív gyógyszert, amelyeket használhatsz stresszkezelésre :

1. Teanin

Ez a jól ismert stresszoldó a zöld teából származik. Képes téged kihozni a feszült helyzetből és a stresszből. Fogyassz el egy csésze teát és próbálj meg lazítani. A stresszlevezető hatása mellett, a koncentráció képesség javításában is segíthet.

2. Macskagyökér

A macskagyökeret már az ősi görögök és rómaik is használták. Segít az álmatlanság és a stressz leküzdésében, mindössze annyit kell tenned, hogy használod. Fogyaszthatod teaként, de kapszulás kiszerelésben is kapható.

3. Kamilla

A kamillának túl sok jótékony hatása van ahhoz, hogy mindent felsoroljam, de ha úgy érzed, hogy ideges vagy, akkor mindenképpen fontold meg, hogy megiszol egy csésze teát. Nem csak az idegességet csökkenti, a szorongás leküzdésében és az emésztésben is segít. Fejfájás csökkentő hatása is elismert.

A fent leírt egészséggel kapcsolatos információk kizárólag nevelő célzatúak. Súlyos egészségügyi probléma esetén, kérlek, keress fel egészségügyi szakembert vagy a legközelebbi kórházat, rendelőintézetet.

Forrás: Life Advisor