Nem várt sikert aratott a Tesla „Referral Programja”, amelyben az ajánlások alapján jutalmazzák a korábbi vásárlókat. Mint tudjuk, az amerikai autógyártó rendkívül keveset költ marketingre a szó hagyományosan vett értelmében. Többet áldoznak viszont annak a jutalmazására, ha egy korábbi vásárlójuk ajánlásával vesz valaki új Teslát. Ebben az esetben ugyanis az, aki új Tesla vásárlására sarkallta egy ismerősét, kedvezményeket kap a gyártótól.

Az új Roadster bemutatója után érkezett egy friss, úgynevezett „titkos szint” is az ajánlásoknál, amelynél kedvezményeket ajánlottak egy új Roadster megvásárlásához.

Bizonyos mennyiségű ajánlásnál, szám szerint 50-nél érhető el az a szint, ahol a kedvezmények megütik a száz százalékot, azaz teljesen ingyen szerezhető be egy új Roadster. Vagyis lesz beszerezhető, amikor a Tesla elkezdi a hihetetlen paraméterekkel felvértezett elektromos sportautó gyártását.

Úgy tűnik, hogy eddigre nem várt méreteket öltött a Referral Program, és annyian éltek a lehetőséggel, hogy 80 Roadstert kell majd ingyen leszállítania a Teslának. Összesen 60-an érték el ezt a szintet, akik közül 20-an rá is tudtak duplázni, azaz annyi ajánlást gyűjtöttek, hogy két Roadstert is kapnak, teljesen ingyen.

Elon Musknak is feltették erről a kérdést, amit megválaszolva megerősítette, hogy ebben az esetben valóban két Roadsterre jogosulnak majd a Tesla-tulajdonosok.

A Tesla főnöke viszont nemrég arról is beszélt, hogy a váratlan mennyiségű ajánlás kezd betenni az üzletnek, ezért új határidőt kell szabniuk a programnak. Az előzetes terv alapján március 11-ig futott volna az ajánlat, de Muskék február elsejével leállítják a programot. Elmondása alapján a Model 3-ból származó profit kárára megy a buli, és ne feledkezzünk meg róla, hogy a 80 ingyen Roadster mellett számításba kell venni a rengeteg kedvezményes vásárlást is. Azokat, akiknek nem gyűlt ki az 50-es szint, de így is komoly százalékokat csípnek majd le a Roadster vásárlásából.

Forrás: ZöldAutók