AutóKiemelt bejegyzések

Lebukott a Taycan: ilyen lesz a villany-Porsche szimulált hangja

A Mission E leleplezése óta tudhatjuk, hogy a Porsche próbál az elektromobilitásban is konzervatív maradni. Ennek talán örülnek néhányan, hiszen vannak, akik a régi élményekért vannak oda, de ennek érdekében hozott néhány vitatható döntést is a Porsche.

Az egyik ilyen például, hogy a Taycan 600 lóerős legerősebb változata Taycan Turbo néven érkezik majd. A Porsche tehát megőrzi a modellek neveivel kapcsolatos hagyományait, pedig a turbók a villanyautókban már csak a csomagtartóban lehetnek, szállítási célból, vagy a Porsche esetében a névben.

A Porsche továbbá úgy döntött, hogy nem elégszik meg a villanymotorok halk, “űrhajós” hangjával, és saját szintetikus zajt párosít a gyorsulásokhoz.

Mivel egyre közelebb kerülünk a Taycan hivatalos leleplezéséhez, a Porsche egyre gyakrabban mutogatja a prototípusokat újságíróknak. Nemrég Koppenhágában buktatak le, ahol végre meghallhattuk, hogy hogyan szól az elektromos Porsche.

A Porsche egyébként nem csak egy hangot tervez a Taycanhoz, hanem akár különböző hajtásmódok különböző dallamokban szólaltathatják meg a rejtett hangszórókat.

Az is kiderült, hogy a Porsche nem fektet akkora hangsúlyt a regeneratív fékezésre, mint a többi gyártó. A stuttgartiak ugyanis nem célozzák meg az egypedálos vezetést lehetővé tevő, gázelvételnél jelentkező lassulást, hanem egyszerűen hagyják gurulni az autót. A fékpedál enyhébb fékezésre a regeneratív rendszert aktiválja, és csak az erősebb lassításoknál kapcsol a hidraulikus fékrendszer.

Forrás: ZöldAutók

Ajánlott cikkek

Close
Close