Mindannyian egészséges életet szeretnénk biztosítani családunknak, tele tápláló étkezésekkel, mozgással és tudatos szokásokkal. Igen ám, de munka és gyerekek mellett ezt a három egyszerűnek tűnő pontot sem mindig olyan könnyű megtartani. Egy kis odafigyeléssel te is könnyen elvetheted hétköznapjaitokba az egészséges szokásokat. Melyik lesz az új egészséges tradíciótok?

1. Tedd fizikailag aktívvá a hétköznapokat!

MIÉRT? Azért, mert
– a rendszeres testmozgás nélkülözhetetlen a gyerekek egészséges növekedéséhez és fejlődéséhez,
– a legkisebbek számára fontos, hogy naponta legalább 60 perc intenzív mozgásban legyen részük, ami megemeli egy kicsit pulzusukat,
– a naponta végzett sport erősíti az izmokat és csontokat,
– neked is példát kell mutatnod gyermekeidnek, hiszen tőled lesik majd el a mozgás szeretetét.
A mozgás lehet torna, séta, vagy akár tánc is. A lényeg, hogy családod minden tagja mozogjon valamit.

2. Igyatok tiszta vizet!

MIÉRT? Azért, mert
– a víz a legjobb módja a szomjúság csillapításának, és nem tartalmaz hozzáadott cukrot, tartósítószereket és mesterséges ízfokozókat sem.

3. Egyetek sok zöldséget és gyümölcsöt!

MIÉRT? Azért, mert
– tarthatjátok a WHO ajánlását, azaz a család minden tagja naponta 5 adag friss zöldséget és gyümölcsöt fogyaszthat,
– a dietetikusok is azt ajánlják, hogy minden étkezés, a reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna és a vacsora is tartalmazzon ezekből az alapanyagokból,
– a rendszeres gyümölcs-és zöldségfogyasztás hozzájárul az egészséges fejlődéshez és növekedéshez.

4. Kapcsold ki a tévét, tedd el a telefont!

MIÉRT? Azért, mert
– a túlzott tévénézés és okostelefonozással eltöltött idő az egyik vezető ok, amiért a gyerekek elhíznak,
– helyette a szabadban tölthetitek, mozoghattok, sétálhattok, kirándulhattok.

5. Ne vásárolj több nassolnivalót!

MIÉRT? Azért, mert
– a hozzáadott, finomított cukornak nagyon veszélyes egészségügyi következményei lehetnek,
– a sok nasi elhízáshoz vezethet,
– a nassolás roncsolja a fogakat is,
– az egészséges nassolnivalók ugyanúgy kielégítik a rágcsálás iránti szenvedélyt.

Hogyan vezesd be ezeket a szokásokat? Adj a családodnak 21 napot!

Számtalan kutatás igazolja, hogy ha valamit kitartóan, minimum 21 napon át ismételünk, szokássá válik. Így, ha 21 napon át ismételitek a fenti szokásokat, egy hónap után azt veszitek majd észre, hogy megszerettétek a testmozgást, a vizet, a zöldségeket és gyümölcsöket, kevesebbet tévéztek és nem nasiztok.

Egy hónap után a fentiek már a szokásaitokká válnak, és bizony hiányozni fognak, ha véletlenül kimaradnak 1-1 dolgos hétköznapból.

Én 21 nap alatt 21 új egészséges tanítok meg nektek ezzel a könyvvel »

Forrás: 21 nap alatt