Ha annyi 5 Ft-osom lenne, ahányszor azt hallottam, hogy az egészséges életmód drága, akkor már biztosan megtöltöttem volna egy feneketlen zsákot is. Korábban már írtam arról, hogy ez az egyik leggyakoribb kifogás az egészséges életmód ellen, és arról is, hogy hogyan kivitelezhető ez fillérekből!

Ahogy zajlik körülöttem az élet és folyamatosan jönnek az újabb és újabb megoldandó feladatok, úgy vagyok egyre kreatívabb és jártasabb a háztartási praktikák terén is.

Már egy jó ideje tervezem, hogy szavakba öntöm az elmúlt időszak tapasztalatait és legújabb trükkjeimet, de a szeptemberi teendők listája engem is beszippantott kicsit. Sebaj, ami késik, nem múlik, jöjjenek az új, egészséges, pénztárcakímélő tippek!

7 filléres, egészséges trükk

1. Kókusztej a fagyasztóból

A növényi tejek közül talán a kókusz a legfinomabb és legízletesebb, de egyben az egyik legdrágább is. Ez alapján a recept alapján te magad is el tudod készíteni, de elhiszem, hogy nincs mindig időd tejet főzni.

Ilyenkor jön jól az, ha a boltban vásárolsz jó sűrű, bio kókusztejet, amit jégkockakészítő formába öntesz és lefagyasztasz. Ha a család kókusztejet óhajt, akkor csak kiveszel egy kockát, feloldod 1,5-2 dl vízben, vagy akár még többe is és kész is a fincsi kókusztejed.

Ezzel a módszerrel gyakorlatilag 1 liter kókusztejből legalább 2-3 liternyi mennyiséget tudsz előállítani.

kokusztej_olcso

2. Menütervező, az igazi kincs

Régebben egy ételkiszállító cég segítségével oldottam meg az ebédet, de amióta kiderült, hogy a szervezetem érzékenyen reagál a tojásra és a tejre más megoldás után kellett néznem.

A menütervezőt már korábban is használtam, de most, hogy az ebédet is otthon készítem jöttem rá csak igazán, hogy mekkora kincs.

Segítségével mindig tudom, hogy milyen alapanyagok vannak otthon, azok meddig jók és milyen ételekhez használhatom fel.

Rövidíti a bevásárlólistát és spórolni is lehet vele, pénzt és időt is. Innen le tudod tölteni!

3. Csak a kókuszolaj

A napraforgóolaj helyett már régóta kókuszolajat használok, mert sokkal egészségesebb és többször is fel lehet használni.

Így ha húst vagy zöldséget sütök, akkor 2-3 alkalommal is újrahasznosíthatom az egyszer már felhevített kókuszolajat.

4. Tiltólistás üdítők

Még vannak halvány emlékeim arról az időszakról, amikor még nem éltünk tudatosan és rengeteg plusz költséget jelentettek a különböző üdítők.

A cukortartalom miatt ma már kizárt, hogy ilyeneket vásároljak, de a víz mellett néha mi is megkívánunk valami ízletes frissítőt.

Limonádék, gyümölcs-és zöldséglevek is vannak a recepttáramba, amelyek sokkal finomabbak és olcsóbbak, mint a bolti italok.

5. Pazarlás STOP

Csak egy nagyon kevés tudatosság és szabálykövetés kell ahhoz, hogy véget vess a pazarlásnak. Tervezz és gondolkozz előre, ha látod, hogy nem fog elfogyni az étel, amit készítettél, akkor fagyaszd le.

Csak listával vásárolj, mert így kivédheted, hogy valamiből többet veszel, esetleg feleslegesen.

A zöldségek és gyümölcsök esetében figyelj oda a tárolásra is, ne tedd tönkre a hidegérzékenyeket azzal, hogy hűvösre teszed őket.

6. Szezont a fazonnal

Vadássz a szezonális, friss zöldségekre és gyümölcsökre, keresd fel a piacokat és a te szedd akciókat is. Ha jutányos árakkal találkozol, nyugodtan vásárolj nagyobb mennyiséget, ha a fagyasztód kapacitása be tudja fogadni a terményeket.

7. Válts személyi edzőt, keresd a Youtube-on!

Ma már nincs olyan dolog, olyan edzésforma, amihez ne lenne rengeteg sok tartalom és videó a Youtube-on. Tánc, aerobik, futás, úszás, kondi, amit csak szeretnél. Csak keresned kell!

Neked is van néhány jól bevált egészséges praktikád? Köszönöm, hogy megosztod velem!

Forrás: 21 nap alatt