Az EU és az USA is úgy döntött nemrég, hogy a gyalogosok és biciklisek védelme érdekében az elektromos autók nem lehetnek gyárilag hangtalanok. Az előírások alapján azonban ugyanaz a szimulált motorhang nem állhatja meg a helyét itt és a tengerentúlon egyaránt.

Az Európai Unióban július elsejétől előírt a gyártók számára, hogy felszereljék az elektromos autóikat az AVAS-sal, vagyis az Akusztikus Járműfigyelmeztető Rendszerrel, így a márkáknak már javában készen kell lenniük a „behangolással”. A Mercedes-Benz éppen tegnap töltött fel egy videót arról, hogy hogyan is szólnak majd a villanyautói Európában és az Egyesült Államokban.

A videó leírása szerint Európában, Japánban és Kínában szinte ugyanolyan hangot hallhatunk majd, amikor elsuhan mellettünk egy elektromos Mercedes. Az Egyesült Államokban azonban más hangon szólal majd meg például az EQC, hiszen az ottani előírások mást kívánnak a gyártóktól. Az is követelmény, hogy az autó onnantól kezdve generáljon zajt, hogy a sofőr sebességbe rakta a váltót, és 30 kilométer/órás tempóig egyre hangosabban jelezzen az AVAS a járókelőknek.

Forrás: ZöldAutók