Shannon Sullivan három évig dolgozott a Hulu tehetséggondozási osztályán, amikor rájött, hogy folyamatosan kezdi elveszíteni a motivációját. Egy egyáltalán nem produktív ördögi körben és csapdában találta magát és abban reménykedett, hogy majd valaki megérti, hogy mit érez és képes lesz rajta segíteni. Ma Shannon Sullivan a Hulu tehetséggondozási osztály alelnökeként éli mindennapjait. Talán ma már egy egészen más cégnél, más munkát végezne, ha nem fedezte volna fel elégedetlenségének meglepő okát.

“Miután rengeteget foglalkoztam magammal és azzal, hogy megértsem ezt a szituációt, végre sikerült megtalálnom az okát annak, hogy miért is vagyok ennyire alul motivált a munkám terén.”

Az ok pedig nem egy rettenetes főnök, vagy munkahelyi túlterheltség, sőt még a fizetés szempontjából is minden megfelelő volt, pedig általánosságban ezeket szoktuk példaként említeni. Nem, itt másról volt szó, nevezetesen, hogy Shannon okosabban akart dolgozni.

“Minden alkalommal, amikor egy olyan folyamatot kellett követnem, amely nem volt elég hatékony, vagy nem lehetett mérni az eredményét, egyszóval értelmetlen volt, teljesen megbénított és alul motiválttá tett.”

10 jel, hogy mérgező munkahelyen dolgozol >>>

Elkezdte tehát felírni azokat a dolgokat, amelyek kiváltották az elégedetlenség érzését és azt, amit a helyzet javítása érdekében megtehet, ami pedig furcsának tűnhet, hogy ezzel az apró trükkel eltűnt az elégedetlensége is.

“Világossá vált számomra, hogy mi is folyik itt valójában és jelentős lépéseket tudtam tenni annak érdekében, hogy a munkám valóban örömöt és boldogságot okozzon számomra.”

Shannon azt javasolja azoknak, akik szintén utálják a munkájukat, hogy gondolják át, hogy miért van ez és mit tudnak tenni a helyzet megváltoztatásának érdekében és hagyjuk abba, hogy a kollégáinkat vagy bárki mást hibáztatunk a kialakult helyzetért és önmagunk elégedetlenségéért.

Összességében tehát az első lépés, hogy boldogabb legyél a munkahelyeden, hogy megtudd miért vagy boldogtalan. Ezzel pedig több más szakértő is egyetért Gretchen Rubin a “Boldogságprojekt” szerzője szerint is az első dolog a probléma azonosítása. Lehet, hogy nem is az egész munkád gyűlölöd, csak bizonyos részeit kell megváltoztatnod, amelyek ténylegesen zavarnak.

A Stanford két professzora Bill Burnett és Dave Evans pedig azt javasolja, hogy kezdjünk el naplót írni a jó időszakokról. Ebbe gyűjtsünk minden olyan szakmai tevékenységet, amely motivált minket és amelyet örömmel végeztünk el. Ha ezt követően megnézzük a naplónkat, akkor elemezhetjük, hogy min is kellene változtatni.

9 tipp, hogy az álommunkádnál landolj >>>

Ezeken kívül pedig fontos tisztában lennünk az egyéni értékeinkkel és fontos, hogy a munkánkat is elemezzük, azaz nézzük meg, hogy a munkánk mely pontja felel meg ezen értékeknek és hol vannak azok a területek, ahol még változásra lenne szükség. Miután ezeket megtudtad, aktívan tudsz tenni azon dolgok ellene, amelyek boldogtalanná tesznek.

Forrás: Life Advisor