3-4 éve minden reggelt egy finom turmixszal indítok, de nem mindenkinek van ideje és kedve reggelenként összedobni a színes italokat.
Részükről jogosan merül fel a kérdés: Mikor a legjobb meginni a turmixot? A válasz határozottan: bármikor.

Ha úgy tartja kedved idd reggel, ha nincs rá időd, idd meg a munkahelyeden vagy válaszd ezt uzsonna vagy vacsora mellé. Csupán 2 fontos dologra kell ügyelned: milyen hatást szeretnél elérni a turmixszal illetve a választott napszakban mit érdemes fogyasztani. Upsz, fogalmad sincs? Semmi gond, összegyűjtöttem, mikor mire érdemes figyelned!

Jó reggelt turmix

A reggeli turmix feladata, hogy segítsen elindítani a napot és már ébredés után hasznos energiával lásson el. Ha reggel iszod a turmixodat, akkor a gyümölcsök mellé tegyél a turmixgépbe fehérjét is, pl. kefírt vagy joghurtot és kerülhet mellé némi egészséges, olajos mag is, dió, mandula, kesudió vagy mogyoró.reggeli_turmix_

Edzés előtti/utáni turmix

A testmozgás előtti illetve utáni időszak az egyik legjobb választás, hogy legurítsd a napi turmixodat. Ha edzés előtt szeretnél turmixot inni, akkor kerüld a nehezen emészthető összetevőket, helyettük inkább válaszd alapnak a magas rosttartalmú és háromféle cukrot is tartalmazó banánt, adhatsz mellé akár áfonyát, almát, spenótot vagy egy kevés joghurtot is. Meglátod ez kellő energiát ad majd az edzésedhez. Ezt legjobb az edzés előtt 30-60 perccel meginni. Ha edzés után szeretnéd inkább inni a turmixot, akkor teljesen más összetevőket érdemes előnyben részesíteni, ennek az az oka, hogy az edzés alatt elfáradt testednek újra erőre kell kapnia. Ehhez jó választás a banános alap. Az edzés utáni turmix elsődleges összetevője a fehérje, amely elengedhetetlen az izomépítéshez. Az állati fehérjék mellett jó választás a fehérjében gazdag goji, a diófélék, a magvak, a leveles zöldségek és az avokádó. Fontos szerepet kapnak az ízületek egészségének megőrzésében és a szív- és érrendszer védelmében az esszenciális zsírsavak, amelyből sok van a chia magban, a lenmagban, az acaiban vagy a lenmagban is. Fontos a vitaminok, elektrolitok és ásványi anyagok pótlása is, különösen a magas C-vitamintartalmú gyümölcsöket érdemes kiválasztani, mint pl. az áfonya, a narancs, a spenót, a mangó, a sárgarépa, a barack, a cseresznye, a szeder, az ananász stb.

Tízóraira vagy uzsonnára

A szervezet számára az a legjobb, ha a napi energiaigényéhez szükséges táplálékot több, kisebb étkezés során viszed be a szervezetbe, ezért szokták a napi ötszöri étkezést ajánlani az egészséges életmóddal foglalkozó szakemberek.  Ezek közül a reggeli az ebéd és a vacsora főétkezésnek, míg a tízórai és a uzsonna köztes étkezésnek számít, ennek megfelelően ilyenkor kevesebb adagot is elég elfogyasztani. Erre pedig ideális választás egy finom turmix. Ilyenkor elegendő egy könnyű, energiaszegény turmix, amivel a következő étkezésig még éppen kihúzod, de jóllakottságérzést és jókedvet okoz. Gyerekeknél is biztosan beválik, gyümölcsöket és a zöldségeket nem is szívesen eszik, a turmixot szinte mindegyikük imádja. gyerekek_turmix

Ebéd helyetti turmix

Ha ebéd helyett szeretnéd fogyasztani a turmixot, akkor figyelj arra, hogy az összetevők vitaminokban és ásványi anyagokban rendkívül gazdagok legyenek. Részesítsd előnyben a zöldségeket, pl. a brokkolit, spenótot, káposztát stb, amelyek erőteljes ízét friss, édes gyümölccsel harmonizálhatsz.

Édesség helyetti turmix

Számomra a turmixfogyasztás egyik leginkább pozitív hozadéka volt, hogy egyáltalán nem kívánom az édességet. A gyümölcsökben található gyümölcscukor a szervezetem számára éppen elegendő, talán ezért is lehet, hogy a hétvégén egy nagy táska, ajándékba kapott csokoládét kellett kidobnom a szekrényből, mert lejárt a szavatosságuk. edesseg_turmixA zamatos gyümölcsturmix ezért a lehető legjobb választás, ha egy kis édességre fáj a fogad. Így egyszerre olthatod az édesség iránti vágyadat, egészséges turmixot iszol és még kínzó bűntudat sincs utána. ;)

Te mikor szoktad meginni a napi turmixodat?

Forrás: 21 nap alatt