Végre itt a tavasz és egyre nagyobb a nyomás, hogy végre el kellene kezdeni a régóta halogatott egészségesebb életmódot. Az induláshoz rengeteg tippet és ötletet gyűjtöttem már össze neked korábban ittittitt vagy akár itt is. Most viszont abban fogok segíteni, hogyan tudod motiválni magad, ha minden egyéb a másik irányba húzna.

Iktasd ki a csapdákat

Az egészséges életmód legnagyobb buktatói otthon, a konyhádban rejlenek. Az édességes szekrényben, a mélyhűtött készételekben és az üdítős fiókban. Kellő motivációt adhat, ha nem találsz egészségtelen ételeket és italokat otthon. Nézd át a szekrényeket, és távolíts el mindent, ami túl cukros, túl sok zsírt vagy egészségtelen adalékanyagokat, összetevőket tartalmaz.

A következő lépés, hogy legközelebb a boltban messzire kerüld el a jól megszokott sorokat, és haladj célirányosan az egészséges alapanyagok irányába. Ha nem veszed meg az egészségtelen élelmiszereket, tuti, hogy nem is eszed majd meg őket.

Írj tervet és tűzz ki egy célt

Nagyon motiváló lehet, ha egy kész tervet állítasz fel magadnak és kisebb-nagyobb célokat határozol meg. Ehhez segítség lehet a könyv tervtáblája, de kiragadhatsz belőle 1-1 lépést is, és koncentrálhatsz mindig 1-1 új, egészséges szokás bevezetésére is.

Ne vásárolj éhesen

Számos kutatás bizonyítja, hogy ha éhesen megyünk vásárolni, akkor sokkal több dolgot veszünk meg, és sokkal könnyebben el is csábulunk. Na persze ilyenkor nem almával és salátával lesz tele a bevásárlókocsi. Figyelj oda, hogy soha ne menj éhesen vásárolni.

Adj időt magadnak

Az életmódváltás és a fogyás egyik legnagyobb nehézsége, hogy az igazán látható eredmények csak lassan jönnek. Rossz nézni ilyenkor másokat, és azonnal be is indul a bűntudat-gépezet. Ne foglalkozz másokkal. Nem tudhatod, hogy ő mikor kezdte, mi mindent tesz meg azért, hogy vékony, fitt legyen és miről mond le ezekért cserébe. Soha ne hasonlítgasd magad másokhoz. Ellenben jegyezd fel, hogy te honnan indulsz, és ahhoz képest vizsgáld meg időről időre a változásokat.

Sétálj egyre többet

Ha már itt a jó idő, akkor irány ki a szabadba. Jól is jön most egy kis napsütés, szívesebben kezd el mozogni, futni vagy sétálni az ember. Ha rendszeresíteni szeretnéd a testmozgást, akkor jó, ha a sétálással kezded. Tegyél egyre nagyobb köröket, meglátod, a szervezeted egyre jobban bírja majd a terhelést és néhány hét után majd szinte könyörög, hogy intenzívebb kocogásra válts.

Használj applikációt a víziváshoz

Nem lehet eleget hangsúlyozni, hogy mennyire fontos a rendszeres, megfelelő minőségű és mennyiségű folyadékfogyasztás a szervezet számára. Az ember persze hajlamos megfeledkezni az ivásról. Nyugi, én is így vagyok vele. Ezért is töltöttem le egy applikációt, és állítottam be, hogy 1,5 óránként figyelmeztessen, hogy igyak 1-1 pohár vizet. Ez nagyon jól is működik, így minden nap megvan a 2,5-3 liter vízadagom. Itt többet is olvashatsz a módszerről »

Kezdd egészséges reggelivel a napot

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, és nemcsak nagyon motiváló, de rendkívül hasznos is, ha egészséges reggelivel kezded a napot. Így azonnal értékes tápanyagokhoz és vitaminokhoz jut a szervezeted, nem leszel olyan gyorsan éhes, kevesebb ételt kívánsz majd, így a nap folyamán is kevesebbet eszel. Ráadásul nem kell beugranod a közeli pékségbe valami egészségtelen péksütiért munkába menet. Próbáld ki!
Olvass többet az egészséges reggeliről itt »

Te hogy motiválod magad az egészséges életmódra? Írd meg kommentben!

Forrás: 21 nap alatt