AutóKiemelt bejegyzések

Letesztelték, hogy mit bír valójában a Porsche Taycan hajtása

Nem vitás, hogy a Tesla nulláról százra való kigyorsításai elképesztőek. Bizony, a Model S, a Model X, de még a Model 3 is olyan számokat produkál, amikre eddig nem, vagy alig kaptunk példát az autóiparban. Az amerikai gyártó autói azonban nem ízig-vérig sportautók, amit jól mutat részben az is, hogy a legjobb gyorsulást engedő üzemmód minden esetben figyelmezteti a tulajdonost arra, hogy a hatalmas nyomaték és erőleadás felgyorsíthatja az alkatrészek kopását. A hajtáslánc túlmelegedése miatt ráadásul nem is ismételhető meg túl sokszor a „katapultszerű” kigyorsítás.

Ezzel szemben a Porsche egy igazi, a márkához illő autót fejleszt az első elektromosként. A Taycan néven érkező üdvöske bár néhány tizeddel lemarad a gyorsulásban, de nagy előnye lehet, hogy hosszabb ideig folyamatosan képes leadni a maximális, 600 lóerő körüli teljesítményét.

Ezt nemrég a Fully Charged youtube-os show-ban tesztelték, amelyben egy kifutópályán nézték meg, hogy mire képes a Taycan egyik prototípusa. Az első 0-ról 200-ra való kigyorsítást tíz másodpercen belül megoldotta a villanyos duplamotoros, 600 lóerős hajtása, ami önmagában szép, de ami a Teslához mérten lenyűgöző, az az, hogy a huszonhatodik próbálkozásnál is tíz másodpercen belül mérték a gyorsulást. A legjobb és a legrosszabb eredmény között csupán 8 tized különbséget számoltak. Mindezt 28 fokos hőmérséklet mellett.

A Porsche célja egyébként az, hogy a Taycan legalább egy teljes kört legyen képes megtenni a Nürburgring Nordschleife több mint húsz kilométeres aszfaltcsíkján, teljes erőbedobással. Ami biztos, hogy a kigyorsításokat bírni fogja a német sportmárka első elektromos autója.

Forrás: ZöldAutók

Ajánlott cikkek

Close
Close