ÉletmódGasztroKiemelt bejegyzések

9 egészségesnek hitt reggeli, ami SOHA ne kerüljön a tányérodra

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, és bár sokan csak egy kávét dobnak be a reggeli sietségben, egyetlen életmódtanácsadó sem ajánlja az első étkezés kihagyását.

Na de mit egyen, aki rászán 10 percet, és indulás előtt leül az asztalhoz?
Jó megoldás lehet a gabonapehely, a tojás vagy a pirítós?
Utánajártam, és össze is írtam egy listát a 9 legrosszabb, de egészségesnek hitt reggeliről.

9 legrosszabb reggeli, amit jobb elkerülni

Az egészséges reggeli rostokat, fehérjét és egészséges zsírokat tartalmaz, így elegendő energiával lát el a nap indításához. Nézzük, mi a gond a következő, egészségesnek gondolt reggelikkel, és mi lehet helyette jobb alternatíva?

1. Gabonapelyhek

Hála a marketingkampányoknak, a legtöbb szülő teljes nyugalomban adja gyermekének reggelire a különböző gabonapelyheket. Hiszen rá van írva, hogy “teljes gabonát tartalmaz”, A- és D-vitamin és vas is van benne.

Valójában ezek a gabonapelyhek túlzottan feldolgozottak, csak kis mennyiségű teljes kiőrlésű gabonát tartalmaznak, és a tápanyagokat is mesterségesen adják hozzájuk.

Hogy lesz egészséges?
Vásárláskor mindenképpen ellenőrizd a csomagolást. Az összetevőkből kiderül, hogy mekkora arányban tartalmaz teljes kiőrlésű gabonát és cukrot. Minél előrébb szerepelnek a listán, annál nagyobb mértékben tartalmazza őket a termék, és sajnos a cukor sokszor az első vagy második helyen áll. A legjobb, ha cukrot tartalmazó terméket egyáltalán nem is veszel meg. A magas cukortartalom növeli az elhízás, a 2-es típusú cukorbetegség, a szívbetegség és más krónikus megbetegedések kialakulásának esélyét. És ezen a mesterségesen hozzáadott vitaminok sem javítanak.

2. Gofri

A hétvégi reggelik nagy kedvence a gofri. Jobb azonban mellőzni, ha fehér liszttel, cukorral és tejjel készül.

Hogy lesz egészséges?
A gofri ugyanakkor egy nagyon finom reggeli, amit imádnak a gyerekek, és ha mást nem is, ezt biztosan megeszik. Nem kell ezért véglegesen száműzni a repertoárból, egyszerűen készítsd egészségesebb hozzávalókból.
Használj hozzá teljes kiőrlésű lisztet, zablisztet, joghurtot. A tésztából pedig akár teljesen el is hagyhatod a cukrot.
A tetejére a cukros szirup helyett kínálj házi cukormentes lekvárt vagy pudingot.

3. Margarin

Bár a margarint a telített zsírsavban gazdag vaj és állati zsiradékok kiváltására, egészségesebb alternatívának találták ki, nem árt odafigyelni a vásárláskor.
Fontos ugyanis tudni, hogy a margarinokhoz szilárd növényi zsiradéknak a legtöbbször hidrogénezett növényi olajakat használnak. A hidrogénezés hatására a telítetlen zsírsavak egy része telítetté alakul, és megszilárdul ugyan, de emellett káros transzzsírsavak is képződnek. Ez utóbbiak fogyasztása növeli a koleszterinszintet, és csökkenti a vérben lévő “jó koleszterint” mennyiségét.

Hogy lesz egészséges?
Ha vaj helyett margarint szeretnél használni, akkor vásárláskor mindenképpen ellenőrizd a csomagoláson a transzzsírsav mennyiségét.
Találni már olyan termékeket a boltban, amelyeket hidegen sajtolt pálmazsírral vagy kókuszzsírral készítenek. Ezek magukban fogyasztva is jó alternatívát jelenthetnek, de kiválthatod őket pl. olívaolajjal, tökmagolajjal stb.

4. Muffin

A finomított lisztből, tojásból és cukorból készülő muffin általában nem egészséges választás reggelire. A bolti, előre lekészített változatokat mindenképpen ajánlott kerülni. Pláne, ha lekvárral, csokoládéval vannak töltve, hiszen ez tovább növeli a kalóriatartalmukat.

Hogy lesz egészséges?
Tökéletes és egészséges reggeli muffin készíthető ugyanakkor, ha teljes kiőrlésű gabonát, zabpelyhet, joghurtot, friss gyümölcsöt sütsz a muffinba, és azt tálalod fel reggelire.

5. Gyümölcslé

A bolti gyümölcslé az egyik legnagyobb átverés az egészséges életmóddal kapcsolatban. A legtöbb dobozos lé ugyanis rengeteg cukrot, vizet és hozzáadott adalékanyagot tartalmaz. Érdemes a 100%-os gyümölcslevek csomagolását is áttanulmányozni és ellenőrizni a cukortartalmat.

Hogy lesz egészséges?
A legjobb, ha a gyümölcs és zöldségleveket magad készíted otthon, és azokat is 50-50%-ban vízzel hígítva fogyasztod. Jó alternatíva lehet még a turmix is, ha viszont ezekre nincs időd, akkor keresd a frissen préselt változatokat az üzletekben, és idd hígítva.

6. Hagyományos pirítós

A hagyományos pirítós legnagyobb hibájára valószínűleg a fentiek miatt már te is rájöttél: fehér lisztből és cukor hozzáadásával készül, ami egyenes út a betegségek kialakulásához. Jobb elkerülni.

Hogy lesz egészséges?
A pirítós nagy előnye, hogy könnyen emészthető és finom is. Fogyaszd hát bátran, viszont figyelj, hogy teljes kiőrlésű kenyérből készítsd!

7. Lekváros kenyér

A fehér kenyérre kent cukros lekvár igazi ébresztő bomba a szervezet számára. Az üres kalóriák azonban gyorsan elveszítik energiát adó szerepüket, marad helyette az elhízás, az inzulinproblémák és az a gyorsan bekövetkező éhség.

Hogy lesz egészséges?
A lekváros kenyér igazi jolly joker a gyerekek körében, ne is hagyd ki a reggelik közül. Mindössze cseréld le a fehérkenyeret teljes kiőrlésűre, a cukrozott lekvárt cukormentesre, a vajat pedig kókuszzsírra. Így már nyugodt szívvel fogyaszthatjátok.

8. Gyümölcsjoghurt

A joghurt az egyik legegészségesebbnek kikiáltott étel, és mindez a natúr joghurtra igaz is. Mióta azonban megjelentek az agyoncukrozott gyümölcsjoghurtok, akár nem kívánt kilók okozója is lehet. Vásárláskor mindig ellenőrizd, hogy van-e cukor a joghurtodban.

Hogy lesz egészséges?
A natúr joghurt és a kefír egészséges, finom és jót tesz az emésztésnek is. Válaszd inkább ezeket vásárláskor, és otthon, házilag keverj bele frissen pürésített banánt, almát, barackot vagy meggyet. Így a rosttartalmát is növeled, ha elég édes a gyümölcs, akkor pedig édesíteni sem kell.

9. Müzliszelet

A müzliszeleteket is rendszerint az egészséges életmóddal hozzák összefüggésbe, hiszen értékes gabonaszemeket tartalmaznak. De nagyon kell vigyázni, mert rengeteg cukrot, fruktózt tartalmaznak. Sok esetben még extra csokoládéval vagy cukrozott joghurttal is bevonják, ami tovább növeli a kalóriatartalmát.

Hogy lesz egészséges?
Granolát és müzliszeletet könnyedén készíthetsz otthon is. Meglepő, de 10 perc alatt elkészül. Ha erre nincs időd, akkor válassz olyan szeleteket, amik tiszta gyümölcsből, értékes gabonából, cukor és édesítő hozzáadása nélkül készülnek. Bőven vannak ilyenek is, csak egy kicsit nyomozni kell!

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, és bár sokan épp a fogyókúra miatt hagyják el, tulajdonképpen az egyik legjobb módszere a nem kívánt kilók gyarapodásának.

Kelj 10 perccel korábban és reggelizz, minden reggel!
Ha nem tudod, hogy állj neki, iratkozz fel az egészséges reggeli kihívásra és 21 napig minden reggel küldök ötletet is a megvalósításhoz!

Forrás: 21 nap alatt

Ajánlott cikkek

Close
Close