Tarantino legújabb sikerfilmje tökéletesen hozza a 60-as évek életérzését. De vajon mi a titka?

Volt egyszer egy Hollywood 1969 Hollywoodjába kalauzol minket, bepillantást engedve a televíziós csillag Rick Dalton  (Leonardo DiCaprio bőrdzsekis-garbós karaktere) és barátja, Cliff Booth kaszkadőr (Brad Pitt) mindennapjaiba. Az álomgyár aktuális szexszimbóluma, Margot Robbie, Roman Polanski tragikus sorsú ifjú feleségét, Sharon Tate-et alakítja a filmben, ikonikus kígyómintás ballonkabátban, sárga forrónadrágban és térdcsizmában.

A 60-as évek tobzódott a különböző stílusokban: a mezítlábas hippik mellett – gondoljunk csak a Manson-családra – ott voltak a preppy főiskolások, az idősebb generáció tagjai pedig még az évtized közepi divatot követték. Igazi kavalkád uralkodott akkoriban, Arianne Phillips jelmeztervező ezt a sokszínűséget igyekezett megmutatni a vásznon.

Állítása szerint teljesen megdöbbent, amikor először olvasta Tarantino forgatókönyvét. A sztori ugyanis semmihez sem volt fogható, amin korábban dolgozott. “Visszamentem az autómhoz, és azonnal jegyzetelni kezdtem. Azonnal megértettem, kik is a karakterek.” Ezután összehozott egy meetinget Tarantinóval, ahol mutatott a rendezőnek 2 könyvet telis tele fotókkal, valamint kollázsokkal, melyek Phillips vizuális elképzeléseit tükrözték a forgatókönyv alapján. “Egy fekete dobozba tettem ezeket, egy vintázs Hawaii mintás inggel Quentin méretében, és került még bele hajzselé és vintázs napszemüvegek, amiket Rick Dalton hordana.” – emlékszik vissza a jelmeztervező. A csomagot megspékelte még egy zenei mixszel, amik a 60-as évekbe repítenek: Elvis Presley, Tom Jones, Mamas and the Papas… Tarantino pedig abszolút vevő volt Phillips ötleteire.

De ne gondoljuk, hogy ez a film a divatról szól. A jelmezek az akkori kultúrára reflektálnak, arra, ami az adott korszakban történt. Megesett ugyan, hogy Phillipsék visszanyúltak bizonyos trendekhez, de a kosztümök nagy része a karakterekből és a személyiségükből fakad.

A ruhadarabok kiválasztásánál korszak-specifikus márkákkal dolgoztak, mint pl. a Levi’s. Emellett a Ray-Ban-tól és az Oliver Goldsmithtől szereztek be napszemüvegeket. A jelmezek többségét (30-50%-át) maguk készítették a filmhez, de dolgoztak üzletekkel is, mint a Western Costume és a Palace Costume. Bolhapiacokról, vintázs kiárusításokról ugyancsak szereztek be ruhadarabokat. Sharon Tate ruháinál a tervező segítségére volt Tate testvére, Deborah, aki archív felvételeket, fotókat és ruhákat bocsátott a stáb rendelkezésére. Tate ruhái közel 50 évesek voltak, így ténylegesen nem használták fel őket a forgatáson, ugyanakkor kellő rálátást biztosítottak a szép színésznő ízlésére, valamint kiváló alapot nyújtottak a ruhadarabok rekonstruálására.

margot_robbie_volt_egyszer_egy_hollywood_1.jpg

margot_robbie_volt_egyszer_egy_hollywood_2.jpg

A jelmeztervező számára fontos volt, hogy a ruhadarabok a korszaknak megfelelő anyagokból készüljenek, hogy a vásznon keresztül is átadhassanak egy kicsit a 60-as évekből. Sikeresen hozza is a feelinget, gondoljunk csak a Brad Pitt által megformált Cliff Booth karakterére, aki tökéletesen illeszkedő farmerban, aviátor szemüvegben, logóval ellátott pólóban és Hawaii mintás ingben látható a vásznon.

Melyik volt Phillips kedvenc kosztümje a filmből? “Imádtam a western jelmezeket, amiket DiCaprio viselt a western tv show-kban. Ami pedig még fantasztikusabb, hogy Tarantino számára készíthettem el őket.”

Forrás: Lilla Stílusblogja