Legyen szó egy újonnan megkezdett vagy egy régóta működő blogról, ezek a tippek sokat segíthetnek abban, hogy kihozhasd a legtöbbet a blogodból. Friss kutatások szerint azok a B2B (business-to-business) vállalatok, amelyek alkalmaztak valamilyen saját, vagy külső blog megoldást és készítettek/megjelentettek riportokat 67 százalékkal több lead-et (érdeklődőt) értek el.

A blogok jelentősége annyira megnőtt, hogy 2018-ban már a vállalatok 55 százaléka a marketing stratégia esszenciális részeként jelölte meg a blogolást. Tehát az érdeklődés adott és a vállalatok egyre nyitottabbak a blogok felé. Természetesen a blogok között vannak rendkívül sikeresek és kevésbé jól működő oldalak is. A következő néhány tipp abban segíthet, hogy a te oldalad a sikeresek közé tartozhasson.

1. A jól teljesítő posztok mérete megnőtt: készíts hosszabb bejegyzéseket!

Viszonylag kevés olyan blog van, amely 2000 szónál hosszabb bejegyzéseket posztolna, mégis azok a blogok, akik ennyire hosszú tartalmakat publikálnak sokkal jobb eredményeket érnek el, mint azok, akik ennél sokkal kevesebb szóból álló bejegyzéseket tesznek közzé. Persze ez nem azt jelenti, hogy érdemes minden bejegyzést centizni és direkt hosszúra nyújtani, vagy akár érdektelen töltelék mondatokkal telerakni. Egy másik nagyon fontos szempont a relevancia, hiszen az olvasók nagyon nem díjazzák, ha átverik őket. A legnépszerűbb kereső továbbra is a Google és a vállalat által készített keresőmotort folyamatosan fejlesztik, méghozzá annak érdekében, hogy a lehető legjobb relevanciával rendelkező oldalakat sorolja előre.

A Google által használt LSI (latent semantic indexing) egy olyan algoritmus, amely matematikai módszerekkel állapítja meg, hogy bizonyos minták milyen kapcsolatban vannak a bejegyzésekben szereplő szöveggel. Éppen ezért nagyon fontos, hogy a bejegyzéseink precízen tartalmazzák azokat a kulcsszavakat, amelyekkel a olvasóközönségünket megpróbáljuk megcélozni, hiszen az LSI számára is ez jelenti a rangsorolás alapját. Egy hosszabb szövegben nyilvánvalóan könnyebb elérni azt, hogy egy ilyen algoritmusnak megfelelő szöveget publikáljunk, de ugyanekkora jelentősége van a relevanciának is.

TopBlog tipp: kellően részletes, de pontos posztokat ajánlott közzétenni.

2. Törekedj az egyedi (saját készítésű) tartalmakra!

Legyünk őszinték: a felhasználók nem igazán kíváncsiak az olyan bejegyzésekre, melyeket korábban már 20 alkalommal elolvastak más oldalakon, más szavakkal, vagy más képekkel. Az egyedi tartalmak készítéséhez sok kutatás, türelem és elhivatottság kell, mégis sokkal jobban megéri egy saját anyagot elkészíteni és posztolni, mint egy átvett cikket.

A statisztikák szerint az egyedi bejegyzések közel háromszor olyan hatékonyak, mint az átvett tartalmak. Megdöbbentő, de csupán a blogok 25 százaléka osztott meg teljesen egyedi tartalmat az elmúlt 12 hónapban (és ez az adat hazánkban valószínűleg még rosszabb).

TopBlog tipp: készíts egyedi posztokat, a bejegyzéseid 30-50% legyen legalább saját tartalom.

3. A jól teljesítő blogok gyakrabban készítenek bejegyzéseket: posztolj minél többször!

Ez rendkívül triviális tanácsnak tűnhet elsőre, de érdemes egy kicsit mélyebben kielemezni. Mennyi a minimum és mennyi az ideális a jó működéshez?

A blog felkapottsága és kedvelőinek száma nagy mértékben függ attól, hogy mennyire van jelen az interneten, vagyis hányszor találkozhatunk vele a szociális médiában, a keresőkön vagy a portál oldalakon. Természetesen minél többször annál jobb, de vajon mekkora az a rendszeresség, ami már javíthat a blogunk állapotán?

Nyilvánvaló hátrányban vannak azok a bloggerek, akik egyedül működtetik az oldalukat és nem ez az egyetlen munkájuk. Azok a blogok, amelyeket többen működtetnek (esetleg egy médiavállalat) könnyebben készítenek naponta több alkalommal is bejegyzéseket.

Tehát egyedüli bloggerként érdemes máris bedobni a törölközőt?

A válasz természetesen nem. A jól teljesítő bejegyzések mögött álló blogok között olyanok is vannak amelyek csupán havi rendszerességgel osztanak meg tartalmakat. Viszont minél több energiát tudunk fordítani a bejegyzéseinkre (számosságban és minőségben) annál biztosabb, hogy bekerülünk a legjobbak közé.

TopBlog tipp: növeld a posztjaid rendszerességét, de csak olyan mértékben, ami hosszútávon is kényelmes. Törekedj legalább heti 2-6 db bejegyzés publikálására.

TopBlog